zaterdag 7 juni 2008

Nu ben ik aan de beurt: de communicatie

Vrijdag vond ik een brief bij mijn deur geplakt en een brief in de bus.
In die bij mijn deur werd aangekondigd dat mijn etage aan de beurt is, de privacyschotten worden weggehaald en er wordt begonnen met het weghalen van het asbest.
Ik ben meteen maandag (het plaatsen van de bakken) en dinsdag(het weghalen van het asbest) aan de beurt.

Even nadenken, ik kom vrijdag thuis, vind de brief dat ik maandagochtend en dinsdagochtend thuis moet zijn, Hoe bereik ik nog mijn baas/bedrijf zodat ik nog vrij kan krijgen? Als je alleen of met zijn tweeën bent en werkt scoor je niet bij je baas als je die thuis of waar dan ook moet bereiken om je vrije ochtenden te regelen, afspraken moet verzetten, collega's opeens je zaken moet laten afhandelen, dit briefje had er op zijn minst woensdag al mogen hangen. Ook lukt het, laat op vrijdag middag, waarschijnlijk niet meer om het contact nummer te bereiken om de afspraken te verzetten.

De brief in de brievenbus heeft weer andere problemen, de eerste paragraaf is onlees/onbegrijp-baar door een verkeerde copy en paste actie: "Vanaf maandag 9 juni starten wij met het verwijderen van de privacy schermen weer terug geplaatst zijn starten wij op de 1e t/m de 6e verdieping". Dit staat er echt, het lukt me bijna niet om dit over te typen, ik wou dat ik mijn camera terug had.
In de brief wordt er gezegd dat er vanaf dinsdag met de asbest sanering gestart wordt en maandag de privacy schermen verwijderd worden, niet bij mij dus.

Er wordt ook nogal wat met datums gegoocheld, In de eerste paragraaf wordt vanaf "dinsdag 10 mei" met de asbest sanering gestart, de planning noemt dan Maandag 9 juni tm Dinsdag 17 juni voor de asbest saneringen dan wordt er "vanaf woensdag 18 juli" schoon gemaakt en geschilderd.

Heren/dames: een spellchecker zorgt er alleen voor dat de woorden goed gespeld zijn, niet of het resultaat leesbaar en correct is.

Affijn, eerst mijn balkon maar eens leeg gaan halen.

1 opmerking:

Vincent zei

Welkom in Nederland.

Wij verhuisden naar de rivieren buurt toen de 25 nog door de F. Bol straat ging. Hing een brief binnen in de tram: "I.v.m. de bouw van de N-Z lijn zal lijn 25 een half jaar een aangepaste route rijden". Toen wij het land verlieten reed ie die nog steeds.

Er werd eens stevig gebouwd aan de N-Z lijn bij de RAI. Heel veel geluids overlast. Werk was op vrijdag. Krijg ik zaterdag een brief van de gemeente dat ik op hun kosten in een hotel had mogen overnachten. Brief was om wat voor reden dan ook niet op tijd bij de bewoners aangekomen.

Als je mensen de tijd geeft om te reageren, da's alleen maar lastig. Moet je harder werken en dan kan je minder uit je neus vreten. Ik dwaal af.

Dat brieven verhaal verbaast mij helaas niet...