maandag 12 mei 2008

De kat binnenhouden

Aangezien er bij mij 1 tussenschot verwijderd is en de buren net zo graag de deur open hebben staan voor wat verkoeling als ik moet ik wat moeite doen om de katten binnen te houden,

Voor de ene (Catherine) is het niet zo'n probleem, zij ligt graag binnen en komt dagelijks maar eventjes buiten. ('s ochtends even de benen strekken en wat gras eten op het balkon, 's avonds een wandelingetje over de galerij).
Met Jacques is het wat problematischer, hij maakt regelmatig gebruik van het katteluikje dat hem toegang verschaft to het balkon. Dan kan hij de tuin in de gaten houden en de koolmeesjes in het nestkastje.

Het grootste probleem is dat hij 's nachts ook graag een uitstapje maakt en/of 's ochtends lekker rustig op het balkon een dutje doet. Ik heb nu de katteluik op slot gezet wat hij nu een beetje door begint te krijgen, de afgelopen nacht maar 1 keer wakker gemaakt door zijn gekrab aan de katteluik, de nacht daarvoor een paar keer. Waarschijnlijk helpt de plantenspuit hem eraan herinneren dat het luikje nu definitief dicht is.

Noodzakelijk is het wel, nu omdat de buitenlift niet helemaal is afgesloten en een kat makkelijk op het randje kan balanceren (letterlijk dus). Als ze op mijn etage echt bezig gaan en alle tussenschotten weggehaald zijn zou mijn kat ook toegang hebben to het balkon van een van mijn buren waar een valkparkiet(?) van de buitenlucht geniet, en waarschijnlijk genieten de buren weer van de vogel en dat willen we graag zou houden.

Als er gewerkt wordt is het niet zo'n probleem; Jacques is niet zo'n held en duikt bij het horen van vreemden onder het bed, dan blijft hij wel binnen.

Geen opmerkingen: