zaterdag 10 mei 2008

Het begin is er

Het is wel duidelijk dat ik de komende tijd stipt om half acht mijn bed uit kom. Als de lift omhoog gaat veroorzaakt dat veel lawaai in de slaapkamer, waarschijnlijk doordat de lift is vastgezet aan het dak van mijn balkon.
Alhoewel er gedacht is aan kleine kinderen die zich tussen de schuifdeur van de lift en de balkon afscheiding proberen te wurmen is er geen rekening gehouden met het feit dat katten een stuk kleiner zijn en gemakkelijk tussen de extra houten afscheiding en de schuifdeur kunnen. Jacques nam dus de kans waar om even op het randje te gaan zitten en van het vrije uitzicht te gaan genieten.

Mijn hartslag was snel weer normaal en heb ik een oplossing bedacht die voorlopig schijnt te werken.

Het plafond van de galerij is gesausd en het ziet er al een stuk frisser uit. Alles was netjes afgeplakt, zelfs in de lifthal zodat we weinig verfspetters op ongewenste plekken hoeven te verwachten.

Ik heb kunnen zien dat op de bovenste etages de tussenschotten zijn weggehaald.

Gezien de ervaring die ik nu al heb met 1 verwijderd tussenschot wordt het niet zo leuk voor mijn katten als alle tussenschotten zijn weggehaald, Als test had ik het katteluikje dat ze toegang geeft tot het balkon dicht gezet en werd dus vannacht om half vijf wakker gemaakt door Jacques die verwoede pogingen deed om het balkon op te gaan om van de zonsopgang te gaan genieten.

Ik zal dus de deur dicht moeten houden deze zomer, wat minder verkoeling oplevert en kwade katten.

Geen opmerkingen: